Založ si blog

Bojkotujem referendum

Blíži sa sobota, 7. február 2015.  Pre Alianciu „za rodinu“ a jej sympatizantov veľmi významný deň. Pre mňa sobota, kedy si po prvýkrát nepôjdem splniť svoju občiansku povinnosť a zároveň deň, kedy väčšina bude rozhodovať o právach menšiny. Natíska sa mi niekoľko otázok: Kto som, že môžem rozhodovať o právach iných? Nie sú tí označovaní ako „iní“,  rovnaké ľudské bytosti ako som ja? Páčilo by sa mi, keby som bola súčasťou akejkoľvek menšiny a iní by rozhodovali o mojich právach? Úprimne, položme si ruku na srdce, nepáčilo!

Ak si niekto myslí, že sa teraz idem postaviť na stranu homosexuálov, mýli sa. Môj cieľ je, aby sme si uvedomili, že dané referendum je v rozpore s ľudskými právami garantovanými ústavou (hoci Ústavný súd neschválil len jednu zo štyroch otázok) a že danej aliancii podľa môjho názoru o ochranu rodiny nejde. Navyše, keby bolo, nedajbože, referendum platné, mohlo by sa jednať o nebezpečný precedens smerom do budúcna. Možno o nejaký čas budeme hlasovať „proti“ inej menšine či skupine ľudí líšiacej sa od väčšiny.

Argumentácia o ochrane rodiny je veľmi slabá. Zamyslime sa, ako ničia manželstvá, rodiny či samotnú výchovu detí homosexuálne orientovaní jedinci? Čo by sa stalo, keby sa mohli sobášiť? Myslíte si, že by sa zrazu rozpadla napríklad polovica heterosexuálnych párov/manželstiev? Hlúposť! Rodiny v dnešnej dobe ohrozuje alkohol, nevera, domáce násilie páchané na ženách či deťoch, zneužívanie detí, drogy, hazardné hry… Ale nie homosexuáli! V tejto súvislosti mi napadá vtip, ktorý koloval na sociálnych sieťach: V byte žije heterosexuálna bežná rodina. Pred dverami sa zjaví homosexuál, zazvoní a po otvorení dverí povie: Ja som homosexuál a prišiel som vám zničiť rodinu… V našej ústave je zakotvená a zadefinovaná rodina, a preto si nemyslím, že je to potrebné meniť.

Výchova detí homosexuálnymi partnermi, dieťa by malo dve matky či dvoch otcov. K tejto téme sa neviem s určitosťou vyjadriť. Nečítala som žiadne dostupné štúdiá o tom, aký vplyv má daná výchova na dieťa. Podľa všeobecných poznatkov nadobudnutých z psychológie počas stredoškolského a vysokoškolského štúdia však viem, že dieťa potrebuje v prvom rade milujúcich rodičov, cítiť, že bolo a je žiadané, starostlivosť, podnetné prostredie a uspokojenie svojich potrieb. Opäť sa natískajú otázky: A čo dieťa, ktoré žije v neúplnej rodine a je vychovávané len jedným rodičom? Alebo dieťa, ktoré je nechcené alebo splodené po znásilnení? Alebo dieťa v detskom domove, či dieťa týrané? Prečo daná aliancia nerieši radšej skutočné problémy, ako pomáhať rodinám, deťom, chrániť ich? Prečo musí byť prostriedkom ochrany práve obmedzenie práv homosexuálnych jedincov? Akoby na nich zvaľovali vinu za niečo, za čo vonkoncom nemôžu…

Ako sa hovorí, čerešnička na koniec. Tretia referendová otázka týkajúca sa sexuálnej výchovy a faktu, že ak rodič alebo samotný žiak odmietne účasť na jej hodinách, bude to v poriadku a má na to právo. Prepáčte, ale mám pocit, že sme sa spiatočkou posunuli do „temného“ stredoveku. Alebo si z nás niekto robí posmech. Nutnosť kvalitnej sexuálnej výchovy by mala byť v záujme celej spoločnosti. Predsa nám všetkým ide o to, aby sa mladí ľudia nenakazili pohlavnými chorobami, aby mali poznatky o antikoncepcii, aby sa vyhlo tehotenstvám mladistvých a aby mali žiaci základné informácie aj z tejto oblasti. Nenahovárajme si, že ak nebudú navštevovať hodiny sexuálnej výchovy, táto téma ich nezaujíma alebo si „lepšie“ informácie nájdu na internete, v časopisoch či sa dozvedia od starších kamarátov… Aj schválenie tejto otázky by mohlo znamenať medzi ľuďmi zvýšenú mieru špekulácie. Vezmime si situáciu, že sme členovia maďarskej menšiny na území Slovenska a naše deti navštevujú slovenskú školu. Na hodinách dejepisu sa ale učia informácie o Rakúsko-Uhorsku či podobnách dejinných záležitostiach tak, že je to proti nášmu presvedčeniu a nesúhlasíme s tým. Čo urobíme? „Vyprovokujeme“ referendum o tom, aby si rodičia či žiaci mohli vybrať, či budú alebo nebudú absolvovať hodiny dejepisu?

Je na rozhodnutí každého z vás, či sa v sobotu, 7. februára 2015, referenda zúčastníte. Nikoho nepresviedčam, neodsudzujem. To by som si ani nedovolila. Ja som len poukázala na dôvody, ktoré ma viedli k rozhodnutiu, že referendum bojkutujem. A o ktorých si myslím, že stoja za zamyslenie. Na záver odporúčanie: Ak sa chcete zúčastniť referenda a vyjadriť nesúhlas, radšej ho vyjadrite svojou neúčasťou! Tá bude totiž znamením, že nehlasujeme za ľudské práva iných!

Miesto silných momentov. . .

25.04.2014

Detská onkológia…. Keď niekomu poviete, že pravidelne navštevujete toto miesto, reakcie ľudí sú takmer navlas rovnaké. Ja by som tam nemohol ani len vkročiť, nezvládol by som to… Musí to byť hrozne ťažké, vidieť deti trpieť… Keby som videla toľko chorých detí, len by som plakala a plakala… Ako to vôbec zvládneš?… Kde berieš silu ísť [...]

medveď, Žiar nad Hronom

V Žiari nad Hronom zvýšte pozornosť, pohybuje sa tam medvedica s mladými

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Najvyšší súd NS

Opozícia žiada zasadnutie výboru ku kontrole rezortu spravodlivosti na Najvyššom súde

26.04.2024 15:28

Predseda výboru Miroslav Čellár reagoval, že zatiaľ podanie opozičných poslancov neeviduje. Ak ho dostane, výbor zvolá.

Vuong Dinh Hue

Komunista dobrovoľne odstúpil z postu šéfa parlamentu. Hue „porušil stanovy strany“

26.04.2024 15:02

Vuong Dinh Hue je ďalším popredným vietnamským činiteľom, ktorý prišiel o funkciu v rámci prebiehajúcej protikorupčnej kampane.

čaputová

Čaputová sa na záver úradovania v Košiciach stretla s Schusterom

26.04.2024 14:08

Súčasťou jej piatkového programu bola aj diskusia so študentmi žurnalistiky a politológie Filozofickej fakulty Univerzity P. J. Šafárika o význame slobodných médií pre demokraciu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 5866x
Priemerná čítanosť článkov: 2933x

Autor blogu

Kategórie